În cadrul studiului, o echipă de membri CSD au realizat o evaluare a programului de educație extracurriculară IMPACT, inițiat de Fundația Noi Orizonturi (FNO) în cadrul proiectului „Conectează-te la comunitate”, implementat de și susținut de International Youth Foundation și Nokia.


În cadrul programului extracurricular au fost înființate cluburi de inițiativă pentru elevi, în școli generale și în licee. Obiectivul evaluării a fost surprinderea efectelor participării elevilor în aceste grupuri, precum și identificarea acelor aspecte ce pot fi considerate bune practici în domeniul educației nonformale. Studiul a avut 2 componente: una cantitativă, în care s-au urmărit efectele participării în cluburile IMAPCT asupra elevilor de școală generală și liceu prin aplicarea unui chestionar. Chestionarul a inclus o serie de itemi ce au măsurat nivelul de încredere, abilitățile de cooperare, abilități de comunicare și interrelaționare, nivelul de interes pentru comunitate și participare civică.


Dimensiunea cantitativă a fost suplimentată de o cercetare calitativă. Zonele în care s-a desfășurat cercetarea de teren au fost: Cluj-Napoca, Lupeni, Petroșani, Turda, Roman, Iași, Focșani, Drobeta-Turnu Severin, Galați, Călărași, Constanța, Hârșova atât în mediul urban, cât și rural. Echipa de cercetare, coordonată de lect. dr. Petruța Teampău (CSD, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, UBB), i-a inclus pe dr. Gelu Teampău și Victor Cepoi, MA (CSD). Metodele de cercetare folosite au fost observația participativă (aplicată doar în Cluj-Napoca), focus grupul și interviul calitativ structurat, urmărindu-se câteva dimensiuni relevante; o parte se referă la abilitățile pe care și le dezvoltă tinerii în IMPACT: comunicare (competențe din sfera comunicării), luarea deciziilor, rezolvarea de probleme (competențe din sfera inovației și creativității), lucrul în echipă (competențe din sfera managementului de grup), management de proiect (competențe din sfera managementului de proiect), management personal și de grup; un alt set de dimensiuni urmărite se referă la valorile pe care tinerii le învață: compasiune și solidaritate, participare și responsabilitate, respect, curaj, integritate, perseverență. Rezultatele cercetării se regăsesc într-un raport ce urmează a fi publicat în Noiembrie 2012. Un alt rezultat al cercetării a fost colecția de povești de succes IMPACT, ce poate fi accesată folosind legătura de mai jos.


Descarcă raportul